Karetu down

22 november 2015 - Waipara, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Gisteren zijn we naar Karetu down, de farm van Bruce and Karin gereden. We kwamen na heel wat slingergrindweggetjes aan in the middle of nowhere. Ergens in de prachtige heuvels van Waipara een echte wijnstreek. Daar hadden we een cottage gehuurd voor 2 dagen. We werden hartelijk ontvangen door Karin en daarna was het wel even wennen aan de stilte om ons heen. Vooral Jessica moest even schakelen. We hebben eerst een lekkere Hollandse maaltijd bereidt en na een warme douche op de bank een filmpje gekeken. Het was voor de verandering eens fijn om in gewoon bed te slapen :))
Vanmorgen zijn we naar de kerk geweest in Waipara The New Life Church een Internationale kerk die over de hele wereld zit met evangelische grondslag. We kregen een warm welkom en werden gelijk voorgesteld aan de pastor en zijn vrouw. Na wat zingen en het avondmaal begon de pastor met zijn preek en zijn er heel wat bijbelteksten voorbij gekomen. Daarna werden we naar voren gevraagd om voor ons te bidden en stonden we daar met z'n vieren in een kringetje hand in hand;))
Na afloop werden we uitgenodigd door Ruth and Lance ( and of course Ross; )) om bij hun thuis te komen lunchen. En voor we het wisten zaten we aan de grote keukentafel met z'n twaalven aan een heerlijke lunch.Thank you Ruth and Lance for your hospitality!! Smiddags kregen we van Bruce een demonstratie schaap scheren en moesten we er zelf ook aan geloven. Nou ik kan je zeggen dat het niet meevalt en het zwaar werk is. En dan doen zij met 3 personen 900 schapen in 2 dagen!! Ze hebben met elkaar zo'n 10.000 schapen en lammeren. Karin had heerlijke pavlova gemaakt een traditioneel NZ recept. Hoewel de Australische mensen daar anders over denken want zij beweren dat zij het recept hebben bedacht. Nou we gaan zo ff naar de homestead omdat we daar alleen maar wifi hebben en we dit kunnen verzenden :))

Liefs van Jessica en Marian

1. Ruth:
    22 november 2015
    Wat mooi weer!! Super leuke foto's van het schapen scheren, haha goed bezig!!
  2. Jenita:
    23 november 2015
    Super leuk!! Geniet nog maar even voordat jullie het weten zijn jullie alweer terug! Fijne tijd nog!
  3. Erika:
    24 november 2015
    Heerlijk al die beesten en vrije natuur, en volgens mij liep daar ook nog een hond als ik het goed zag op de foto!!!!!
    En wel zo fijn korte broeken ipv driedubbel ingepakt tegen de kou brrrrrr

Ik hoop nog hele fijne dagen maar ben ook wel weer heel blij om jullie terug te zien

Liefs Erika
  4. Jan en Marry:
    24 november 2015
    Hoi Marian,
    Schapen scheren heb je niet verleerd zo te zien!
    Mooie foto`s we zijn benieuwd. Geniet nog van de laatste dagen.
    We zijn benieuwd naar jullie verhalen.
    Lieve groet Jan en Marry.