Kaikoura

25 november 2015 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Vergeet ik helemaal te vertellen dat ik maandag ben wezen zwemmen met de dusky dolfijnen op open zee. Hoe cool is dat!! Jessica heeft koudwatervrees en houdt niet zo van zwemmen dus die bleef op de camping van de zon genieten. Wij kregen allemaal een wetsuit aan en kregen een briefing over het zwemmen met dolfijnen. We werden met een bus naar de boot gebracht en op naar zee. Al snel zagen we wat dolfijnen springen en mochten we ons klaarmaken om het water in te gaan. Nou dat was behoorlijk koud kan ik je zeggen maar wat gaaf toen de claxon ging en we het water in gleden en tientallen dolfijnen onder en naast ons zagen zwemmen. Je kon ze bijna aanraken en sommige waren speels en zwommen in rondjes om je heen. Ook moest je geluiden produceren door je snorkel zodat ze op je af kwamen. We zijn ongeveer 5x het water in geweest daarna nog zelf foto's gemaakt aan boord. Gisteren zijn we samen op whalewatch tour geweest en al snel zagen we een whale (een potvis) wat een groot beest is dat. En een prachtig gezicht toen deze onderging met zijn staart in de lucht. We hebben genoten van Kaikoura en haar natuur en dieren.

Groetjes Marian en Jessica

1. Hanny:
    25 november 2015
    Hoi Marianne en Jessica,
    Wat lijkt mij dat een geweldige ervaring om zo te kunnen zwemmen tussen de dolfijnen,dat zullen wel mooie foto,s zijn ?
    Een reis waar jullie met veel genoegen op terug kunnen zien straks.
    Geniet nog lekker even van jullie laatste dagen in NZ.
    Dank jullie voor de reisverhalen ,waren we toch klein beetje bij jullie.
    Een hele goede terug reis toegewenst ( weer een hele zit ) en hoop jullie gauw weer te zien/spreken .Liefs Hanny
  2. Hendrien:
    25 november 2015
    Wat een schitterende ervaring!
    Jullie hebben een heleboel leuke herinneringen....fantastische dat we zo met jullie mee konden "reizen"...

Naast alle mooie momenten is er toch ook vast een beetje heimwee naar ons koude kikkerlandje:-) haha maar voor nu: Geniet nog even!!!
    Liefs,
    Hendrien
  3. Miranda:
    27 november 2015
    ha Jessica en Marian

Wat een leuke verhalen en prachtige foto's. Wat bijzonder om zo'n vakantie te mogen beleven.
    Vond het super om een beetje met jullie mee te mogen genieten:)
  4. Geertje Smit:
    1 december 2015
    Wat bijzonder Marian! Je maakt wel hele mooie dingen mee zeg. Ben je al weer onderweg naar huis? Volgens mij is je vakantie al weer bijna voorbij is het niet?